Zoeken:

Consumentenmerk voor geurende rozen gelanceerd

In april 2016 zal Damasque als eerste consumentenmerk voor geurende rozen worden gelanceerd, een primeur. Ook bijzonder: Damasque heeft direct contact met de bloemist over bestellingen en andere zaken, terwijl de logistieke en financiële afhandeling via de exporteur/groothandel verloopt.

Damasque heeft circa 30 authentiek geurende tuinrozen in haar assortiment. De nadruk ligt op de geur. Hier is bewust voor gekozen bij Damasque. Want van alle zintuigen is geur een van de sterkste. Met Damasque kan van een moment een herinnering worden gemaakt, claimt het merk op haar website www.damasque.com. Via het platform www.createamemory.today kan iedereen een herinnering achterlaten die met geur te maken heeft.

Exclusieve distributie

Damasque rozen zijn alleen verkrijgbaar bij geselecteerde bloemenwinkels. Deze bloemenwinkels hebben met de Damasque producten exclusiviteit in hun wijk, stad of regio. De deelnemende bloemenwinkels worden ambassadeurs genoemd. Zij moeten voldoen aan een aantal kwaliteitseisen. Uitgebreide kennis over de verschillende geurende rozen, van de teeltwijze tot en met de verzorging bij de consument, is daar een belangrijk onderdeel van. Op dit moment zijn er circa 50 ambassadeurs, voornamelijk in Nederland en België. Bloemisten kunnen zich aanmelden via de website.

Contact met aanvoerder

Nieuw voor de sierteeltsector is dat de aanvoerder in Kenia direct in contact staat met de bloemist. Maar er wordt niet rechtstreeks geleverd. Leveringen geschieden namelijk altijd door een groothandel of exporteur. Bestellingen, vragen en opmerkingen gaan rechtstreeks naar Damasque. Bij nieuwe aanmeldingen wordt in overleg met de bloemist door Damasque naar een passende leverancier gezocht. Een voordeel voor de groothandel en exporteur is dat er geen enkel risico wordt gelopen. Zij verzorgen alleen de logistiek en de financiële afhandeling. Bovendien kunnen groothandels en exporteurs met Damasque een mooie propositie doen naar hun betere klanten.

Ambassadeurs

Voor de bloemist is het aantrekkelijk om direct contact met de bron te hebben. De bloemist wordt bovendien voorzien van informatie over de producten, een display, folders, verpakkings- en ander promotiemateriaal. Een ander voordeel is dat de bloemist weet dat er geen onnodige schakels in de keten meer zitten. De bloemist is gegarandeerd van het meest verse product, voor de beste prijs. De ambassadeurs maken uiteindelijk het merk Damasque tot wat het beoogt te worden: een internationaal consumentenmerk voor geurende snijbloemen.

Bron: http://www.damasque.com

Laat een reactie achter

Klik hier om in te loggen.

Meer events